אישה ואיש

אחד האתגרים בכתיבת פוסטים, הוא לכתוב לקהל מעורב – נשים וגברים, לקלוע אל שני המגדרים, ולא לפגוע (חס וחלילה) ברגשות של מי שאולי רגיש לנושא.

בפוסט הזה קיבצתי את עשרת הדיברות שלי איך להתמודד עם הנושא בקלות:

1. כתבו ברבים:

קוראים, כותבים והולכים. זה רק חצי פתרון, הרי אפשר לכתוב גם קוראות, כותבות והולכות. עם זאת – זה מקובל.

2. כתבו בלשון יחיד בזמן עבר:

קראת, כתבת והלכת. כשזה מתאים – זה עושה את העבודה.

3. השתמשו במילים שיכולות להיות מופנות לשני המגדרים:

שלך, אותך, איתך רוצה, לדעתך. הגישה הזאת מצריכה מעט מחשבה, אבל עובדת מצוין.

4. השתמשו בשם הפעולה:

קריאה, הליכה, כתיבה, יצירת קשר. אמנם זה יותר פחות אישי, אבל בהרבה מקרים זה מתאים.

5. השתמשו בשם הפועל:

“מומלץ לקרוא לחשמלאי מוסמך", זאת כתיבה מעט יבשה וההנעה לפעולה פחות מובהקת.

6. אפשר להשתמש בגוף ראשון יחיד:

אני רוצה להירשם, אני רוצה לקרוא, אני רוצה לדעת ועוד. הפתרון הזה אלגנטי ומיצר קירבה. פתרון מומלץ.

7. כדאי להשתמש במילה "לך" ולמנף אותה לצורך הספציפי:

"נמאס לך מחוסר האנרגיה שלך? חדר הכושר שלנו מחכה לך במחירים אטרקטיביים". זה מצריך יותר השקעה, עם זאת התוצאה מעולה.

8. כתבו בגוף ראשון רבים:

אנחנו רוצים, אנחנו זקוקים, אנחנו מעדיפים ועוד. זה מייצר קרבה – אני איתך!!

9. לכתוב בגוף שני רבים ושם הפועל:

תוכלו לראות, תוכלו להירשם, תוכלו להצטרף ועוד. מייצר מרחק, פחות מומלץ.

10. לכתוב משפט סביל:

ניתן לראות, אפשר להבין, אתם מוזמנים לבקר, אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו. הדרך הכי פחות מומלצת. אפשר, אני ממליץ להימנע.

המלצה:

למי שכותב לעצמו – אני ממליץ להדפיס, ולתלות מעל לשולחן הכתיבה…..

אהבתם את הפוסט?
הוא מעניין? מועיל?

שתפו אותו ועזרו לחבר שצריך את זה…