מה זה משפך שיווקי ולמה זה חשוב לעסק שלכם?
אם אתם בעלי עסק, ודאי שמעתם את המונח משפך שיווקי. יתכן שלא ממש הבנתם לעומק מה זה אומר.
משפך שיווקי הוא מודל המתאר את המסע שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם עוברים. המודל מתחיל מהרגע שהם לומדים על המוצר או השירות שלכם ועד שהם מבצעים רכישה.
למודל יש מספר שלבים שונים. השלבים צריכים להיות ממוקדים היטב כדי לקדם לקוחות פוטנציאליים לשלב הבא במשפך.
אלו הם כמה מהשלבים העיקריים:
-
- מודעות (Awareness) – השלב הראשוני שבו לקוחות לומדים על קיומו של המוצר או השירות שלכם. השלב הזה יכול להיות ארוך, ובו עוברים מהתעלמות מוחלטת ועד למודעות מלאה לשירותים שאנחנו נותנים.
- עניין (Interest) – בשלב הזה גורמים ללקוחות שמתעניינים במוצר שלך, לרצות ללמוד עליו יותר.
- רצון (Desire) – כאשר לקוחות מעריכים את הערך של המוצר עבורם, הם מתחילים לרצות לרכוש אותו. חשיפה לסקירות לקוחות חיוביות יכולה לחזק את הרצון הזה.
- פעולה (Action) – זהו השלב האחרון. השלב שבו לקוחות שוקלים קניה ומחליטים אם לרכוש את המוצר או השירות שלכם.
- חשוב לתכנן היטב את השלבים השונים של קמפיינים שלכם. חשוב ליצור תוכן איכותי שכוללים:
- מסרים שיווקיים
- מסרים עם ערך מוסף
- מסרים אל הרגש של הלקוחות המתעניינים.
כדי לעבור משלב לשלב, חשוב להקפיד על:
- פרסום ממוקד
- תוכן שיווקי רלוונטי
- דפי נחיתה משכנעים
- ועוד
חשוב לנתח את התוצאות המשפך באופן רציף כדי לשפר את האסטרטגיה. אסטרטגיה נכונה תגרום ללקוחות לעבור משלב לשלב.
בזכות תובנות נכונות ומדויקות, תוכל להגביר באופן משמעותי את ההמרות ואת התשואה על ההשקעה בשיווק שלכם.
המלצה שלי:
חשוב להתייעץ עם מומחה לשיווק. המומחה יעזור לכם ולהחליט איך כדאי לפעול.