הפוסט הזה מיועד לבעלי אתרי אינטרנט, או לבעלי עסקים שעומדים בפני בנייה של אתר אינטרנט, ומתלבטים בקשר ל URL. משמעות השם הוא: Uniform Resource Locator.
הכתובת היא הכתובת הייחודית של כל עמוד באינטרנט ומורכבת משני חלקים עיקריים:
- דומיין האתר.
- כתובת העמודים באתר.
כתובת ה URL משפיעה על שני דברים: חווית המשתמש ועל קידום האתר במנועי חיפוש.
בפוסט הזה אני מפרט את ה-בעד וה-נגד לכל שפה:
כתובת URL בעברית
יתרונות:
- קריאות: כתובת בעברית ברורה וקלה לקריאה עבור משתמשים דוברי עברית.
- שיפור חווית המשתמש: כתובת בעברית נותנת תחושה מקצועית ומתאימה לקהל היעד.
חסרונות
- אורך: כתובות URL באנגלית קצרות מאשר בעברית. מה שיכול להקשות על שיתוף ועל קריאתן.
- בעיות תאימות: כתובות בעברית לא תמיד מוצגות בצורה נכונה בדפדפנים ובמערכות הפעלה שונות.
- קידום אורגני: מנועי חיפוש לא תמיד מבינים את משמעות המילים בעברית בכתובת URL. אין מה לעשות – גוגל מדבר אנגלית הרבה יותר טוב מאשר עברית…..:)
כתובת URL באנגלית
יתרונות:
- אורך הכתובת: כתובות באנגלית קצרות, מה שמקל על שיתוף ועל קריאתן.
- תאימות: כתובות באנגלית מוצגות בצורה נכונה בכל הדפדפנים ובמערכות ההפעלה.
- קידום אורגני: מנועי חיפוש מבינים בצורה טובה את משמעות המילים באנגלית.
חסרונות:
- קריאות: כתובת באנגלית לא תמיד ברורה וקלה לקריאה עבור משתמשים דוברי עברית.
- חווית משתמש: כתובת באנגלית יכולה פחות מותאמת לקהל היעד ספציפי.
איך לבחור?
אם קהל היעד שלכם הוא דובר עברית טוב יותר מאנגלית – עדיף להשתמש בכתובת בעברית. חשוב לבחור כתובת שתהיה קלה לקריאה וברורה עבור משתמשים – לקוחות פוטנציאלים שלך.
אם חשוב לכם לקדם את האתר עבור ביטויים ייחודיים בעברית, כדאי להשתמש במילות מפתח אלו בכתובת URL.
המלצות שלי:
- בדרך כלל אני ממליץ על כתובות באנגלית.
- תמיד כדי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני קבלת החלטה. זאת החלטה לאורך זמן.