קידום אורגני בגוגל

מה זה קידום אורגני בגוגל לאתרי אינטרנט?

קידום אתריםבתמונה רואים את הלוגו של גוגל אורגני או Search Engine Optimization, (SEO), הוא מכלול הפעולות שיש לבצע כדי לשפר את דירוג האתר בגוגל. קידום אורגני היא פעילות ארוכה, מכילה מספר רב של שלבים ופרטים. עם זאת – ההשקעה בקידום אורגני תמיד משתלמת!

מדובר על טיפול בעמוד ובתכנים שיש בו, בתמונות, ועוד.

ההמלצה שלי היא, כשאפשר, להשתדל לבצע קידום אורגני לפני שמבצעים קידום ממומן.

התפיסה הרווחת היא, אצל הגולשים אומרת: אם מגיעים לאתר (שלא דרך מודעה בתשלום) העמוד והאתר טוב יותר, איכותי יותר, אמין יותר וגם אוטנטי יותר.

קידום אורגני בגוגל מבוסס על ארבעה מרכיבים:

רלוונטיות העמוד

בתמונה רואים את הספרה 1רלוונטיות עמוד היא מדידת ההתאמה בין מה שהגולש מחפש בזמן הגלישה באינטרנט, לבין מה שהעמוד מכיל.
ככל שהרלוונטית תהייה גבוהה יותר, הסיכוי שגוגל יראה את העמוד שבאתר שלנו לגולש יגדל.
החלק הזה מתבסס על מספר גורמים:

  1. כדי ליצור התאמה גבוהה בין מה השאלה של הגולש לתשובה של העמוד, חשוב להקפיד על:
  2. חקר שוק – כדי להבין את צרכי השוק, ואז להקפיד על תיאור המוצרים או שירותים כך שיתאימו לצרכי השוק.
  3. חקר מתחרים – תמיד טוב לדעת עם מי ומה מתחרים.
  4. ומחקר מילים – כדי לדעת השפה והמושגים שבהם הלקוחות שלנו משתמשים.
  5. בנוסף חשוב להקפיד על קישורים חיצוניים לטקסט שאנחנו כותבים. קישורים הם המלצות של אתרים אחרים על האתר שלך או הרחבת התוכן של האתר שלך.

לקישורים חיצוניים מספר תפקידים:

  • לעזור לגוגל להבין את מהות הקשרים העסקיים של האתר שלך.
  • לעזור לגוגל להבין את איכות הקשרים העסקיים של האתר שלך: ככל שלאתר שלך יש יותר קישורים ומאתרים חזקים יותר, דירוג האתר שלך עולה. לדוגמא – אם באתר של Financial Times מופיעה כתבה על העסק שלך, כנראה שמדובר בעסק רציני והדירוג עולה בהתאם.
  • לגולשים הרבה יותר נוח לגלוש בעמוד שיש בו קישורים רבים וטובים, כמידע משלים למה שמפורט בעמוד.

כמו כן – חשוב לבחור תמונות שיהוו השלמה לטקסט שלצדו. הקפידו להוסיף רק תמונות שבאמת חשוב להוסיף. אל תוסיפו תמונות שלא לצורך.
קראו עוד על תמונות לאתרי אינטרנט.

מהירות גלישה

בתמונה רואים מספר 2כלל הפעולות שעושות את האתר מהיר, כדי שהגולש יישאר באתר ולא יטוש את הגלישה באתר שלכם.

נוחות גלישה

בתמונה רואים מספר 3זה פרמטר שרלוונטי בעיקר למדידה של גלישה על גבי הטלפון הנייד.

לכאורה, נוחות הוא עניין סובייקטיבי.
אבל, ישנם מספר פרמטרים אובייקטיביים שבעזרתם אפשר למדוד את נוחות הגלישה כמו:

  1. גודל פונטים
  2. פונטים קריאים
  3. ניגודיות בין טקסט ורקע
  4. מרחק סביר / נוח בין אלמנטים שונים.
  5. ועוד….

חווית המשתמש

בתמונה רואים מספר 4חווית המשתמש מתייחס לחוויית הגולש – חווית הלקוח הפוטנציאלי.

כאשר בונים אתר ומעצבים את העמוד והתוכן, חשוב להקפיד על מספר דברים:

דבר נוסף חשוב מאוד של חווית המשתמש הוא הגלישה בנייד. צריך לזכור שחלק מאוד גדול מהגלישה היום נעשית בנייד, ובנייד, האתר צריך להיות קל וברור לתפעול במסך קטן עם יחס רוחב וגובה צר.

פן נוסף של חווית המשתמש הוא התוכן. התוכן, יחד עם התמונות הוא המסר של האתר לגולשים. לכן חשוב שהתוכן יהיה טוב, איכותי ורלוונטי לעסק שלך.

בנוסף, חשוב לשבץ בתוכן מילות מפתח, כדי שגוגל יבין באיזה תחום אתם עוסקים, ומה ואיך האתר יכול לענות לשאלות של הגולשים.

לרוב, ההגדרות הללו נסתרות מעין הגולש, אבל הן חשובות מאוד לדירוג האתר!!

הבנה מעמיקה של הפרמטרים הללו חשובה לשיפור העמוד, התוכן וציון הקריאות של העמוד. עמוד עם ציון קריאות גבוה, מקבל דירוג גבוה יותר על ידי גוגל, ודירוג גבוה יותר משפר את מיקום האתר שלך בגוגל.
יש לכם שאלות? אנחנו כאן בשביל זה!!

כמה עולה קידום אורגני בגוגל?

אנחנו מציעים שלושה מסלולים:

חבילת
"קידום אורגני"

חבילת קידום אתר אינטרנט בסיסית, לשיווק שוטף, לביסוס עסק פעיל.
2,150
  • אופטמיזציית אתר מלאה לשיפור דירוג האתר.
  • ארבעה קישורים חדשים בכל חודש.
  • שני עמודי תוכן חדשים נוספים כל חודש.
  • שיפור מתמיד ועקבי בדף תוצאות החיפוש בגוגל
  • דיווח חודשי.
  • מעוניינים בפרטים נוספים?

חבילת
"קידום אורגני מהיר"

חבילת קידום אתר אינטרנט, לתחומי פעילות חדשים, החבילה הפופולרית ביותר.
2,500
  • אופטימזציית אתר מלאה לשיפר דירוג האתר.
  • חמישה קישורים חדשים כל חודש.
  • שלושה עמודי תוכן חדשים נוספים כל חודש.
  • שיפור מתמיד ומהיר בדף תוצאות החיפוש בגוגל.
  • דיווח חדשי.
  • מעוניינים בפרטים נוספים?
פופולרי

חבילת
"קידום כוכב"

חבילת קידום אורגני מהיר, עם תוצאות מעולות למקרים דחופים ביותר.
3,700
  • אופטמיזציית אתר מלאה לשיפור דירוג האתר.
  • ארבעה קישורים חדשים בכל חודש.
  • ארבעה עמודי תוכן חדשים נוספים כל חודש.
  • שיפור מתמיד ועקבי בדף תוצאות החיפוש בגוגל
  • דיווח חודשי.
  • מעוניינים בפרטים נוספים?

טיפים לשיווק דיגיטאלי

מה זה פילוח קהל יעד?

לא משנה כמה איכותי המוצר או השירות שלכם – ללא פילוח קהל היעד הנכון, קמפיין השיווק הדיגיטלי שלכם לא יתמקד בלקוח הנכון.

המיקוד חשוב כדי להראות ללקוח הפוטנציאלי הנכון את המודעה שוב ושוב, עד שישתכנע שהמוצר שלכם הוא המוצר הנכון.

מהו פילוח קהל יעד?

פילוח קהל יעד הוא תהליך חלוקת השוק הכללי למגזרים ספציפיים, על-פי מאפיינים שונים כגון דמוגרפיים, גיאוגרפיים, התנהגותיים או פסיכוגרפיים. המטרה היא לזהות את הקבוצות המתאימות ביותר ללקוחות הפוטנציאליים שלך.

דמוגרפיה

מאפיינים דמוגרפיים כוללים:

  • גיל
  • מגדר
  • הכנסה
  • רמת השכלה
  • מצב משפחתי
  • ועוד

אלו הם המאפיינים הבסיסיים ביותר לזיהוי ולחלוקת קהלי יעד.

גיאוגרפיה

מגזרים גיאוגרפיים מתייחסים לאזורים גיאוגרפיים שונים כגון ארצות, אזורים, מדינות, מחוזות או ערים. חשוב להתאים קמפיינים לנתונים תרבותיים וגיאוגרפיים רלוונטיים.

התנהגות

חלוקה של קהל היעד לפי התנהגות, מתייחסת למאפיינים כמו:

  • דפוסי צריכה
  • מידת נאמנות
  • מוטיבציות
  • סגנונות חיים
  • ערכים
  • ועוד

התחשבות במאפיינים הללו, יכולה לעזור בזיהוי צרכים ומתן מענה לצרכים הספציפים הללו.

פסיכוגרפיה

פילוח פסיכוגרפי מתמקד בגורמים כמו:

  • אישיות
  • עמדות
  • גישות ותפיסות של הצרכנים. 

בחלוקה לפי פסיכוגרפיה, מנסים "להיכנס לראש" של הלקוח הפוטנציאלי.

למה פילוח קהל יעד חשוב לשיווק דיגיטלי?

פילוח קהל יעד אפקטיבי בשיווק דיגיטלי מאפשר לכם:

    • להתמקד בקהלי המטרה הרלוונטיים והמניבים ביותר.
    • ליצור תוכן, מסרים וקמפיינים ממוקדים, ממותגים וממוקדי פניה רלוונטיים יותר.
    • להשיג חשיפה מקסימלית בנכסים הדיגיטלים השונים.
    • להימנע מבזבוז משאבים על חשיפה לא רלוונטית לקהלים לא מתאימים.
    • להשיג תשואת השקעה (ROI) גבוהה יותר מקמפייני השיווק הדיגיטלי שלכם.
    • להגיע ליותר צרכנים חדשים שעשויים להיות מעוניינים במוצר/שירות שלכם.

    קהל יעד

    כיצד לבצע פילוח קהל יעד לשיווק דיגיטלי?

    שלב 1: איסוף נתונים ומחקר

    התחילו באיסוף כמה שיותר נתונים רלוונטיים על קהל היעד הפוטנציאלי שלכם. כללו מידע דמוגרפי, גיאוגרפי, התנהגותי ופסיכוגרפי. ניתן לקבל נתונים אלו ממקורות שונים כמו סקרים, מחקרי שוק, נתונים אנאליטיים וממאגרי מידע קיימים. בנוסף, חפשו מגמות ותובנות חשובות מתחרים ומקורות חיצוניים אחרים.

    שלב 2: ניתוח ויצירת פרופילים

    נתחו את הנתונים שנאספו כדי לזהות דפוסים, קבוצות בולטות ומאפיינים משותפים. על בסיס הממצאים האלה, צרו פרופילים של קהלי יעד פוטנציאליים או "צרכנים אידיאליים" לכל אחד ממגזרי הקהל הראשיים. קבעו מאפיינים בולטים על התנהגות, רגשות, סגנון חיים וצרכים.

    בהמשך לפוסט על פילוח קהל יעד לשיווק דיגיטלי:

    שלב 3: קביעת קהלי המטרה העיקריים

    לאחר יצירת הפרופילים, קבעו אלו הם קהלי המטרה העיקריים והכי פוטנציאלים עבור המוצר/שירות שלכם. דרגו אותם לפי חשיבות, פוטנציאל וכדאיות מסחרית. התמקדו בקהלים שעונים בצורה הטובה ביותר על צרכי המוצר/שירות ויש סיכוי גבוה להמיר אותם ללקוחות.

    שלב 4: בחירת פלטפורמות וערוצים רלוונטיים

    לאחר שזיהיתם את קהלי היעד המרכזיים, חפשו איפה הם נמצאים בדיגיטל – באילו פלטפורמות, אתרים, ערוצי מדיה ורשתות חברתיות הם פעילים. התאימו את אסטרטגיית השיווק שלכם להגיע לקהלים האלה במקומות המתאימים עבורם.

    שלב 5: בנית קמפיין מותאם לכל קהל יעד

    על בסיס הפרופילים, בנו קמפיין שיווקי ממותג ומותאם אישית עבור כל קהל יעד מרכזי. היעזרו במאפיינים, הצרכים והיציבה הייחודיים של כל קהל כדי ליצור תוכן רלוונטי. התאימו את המסרים, השפה, הסגנון והפלטפורמות השיווקיות באופן ספציפי לכל קבוצת יעד.

    שלב 6: מעקב, בקרה ושיפור

    לאחר הפעלת הקמפיינים המותאמים, עקבו אחר הביצועים תוך כדי תנועה באמצעות כלי מדידה וניתוח מקוון. זהו את המגמות ונקודות הכשל בכל קהל יעד וקמפיין. בצעו התאמות במידת הצורך להשיג יעילות מרבית. היוו גמישים והמשיכו לשפר בהתאם לתובנות שצוברים מהניסיון בשטח.

    סיכום

    פילוח קהל יעד הוא מרכיב מרכזי להצלחה בשיווק דיגיטלי. הוא דורש מאמץ ומחקר מעמיק, אך מאפשר להגיע ליעדים באופן ממוקד וממותג היטב. בצעו את התהליך בקפידה ובצורה שיטתית, והקמפיינים השיווקיים הדיגיטליים שלכם יזכו להשפעה רבה יותר על קהלי היעד הרלוונטיים ביותר עבורכם.

    הטיפ מיועד לבעלי עסקים, שרוצים שהשיווק הדיגיטלי שלהם יהיה אפקטיבי.
    יש לכם שאלות נוספות?

    השאירו פרטים עכשיו!

    תוכן עניינים