תמונה של הדר הכהן

הדר הכהן

הדר הכהן, מנהל את חברת Hadar Marketing, בעל ניסיון רב ביצירת נוכחות בדיגיטל לעסקים קטנים ובינוניים וביצירת קהל לקוחות. חברת Hadar Marketing מתאפיינת בשירות אישי, זמינות גבוהה ומעורבת עמוקה בכל שלבי התהליכים. ההצלחה של הלקוח זאת ההצלחה שלנו!

תפקיד תיאורי מטא באתרי אינטרנט

מהם הם תיאורי מטא? ולמה הם חשובים?

תיאורי מטא הם קטעי טקסט קצרים, חלקם נראים לגולש וחלקם נסתרים. התיאורים הללו מכילים מידע על מה עמוד אתר האינטרנט כולל ועוזרים בקידום האתר.

לתיאורים יש מספר תפקידים, וכולם נועדו לשיפור הדירוג של האתר או העמוד על ידי גוגל.

סוגי תיאורי המטא:

בתמונה רואים את הספרה 1קבוצה אחת – גלויה לגולש, תפקידה להסביר לגולש מה יש בעמוד אותו הוא רואה בתוצאות החיפוש, ומניע אותו לבחור את התוצאה מבין כל האפשרויות שגוגל נציע לגולש.

ראו את הדוגמא הבאה:

חיפוש בגוגל למושג: "איך הכי נכון לרשום URL" נותן את התוצאה הבאה:

דוגמא לתיאורי מטא

יש כאן שתי הגדרות שחשוב לשים לב אליהן:

  1. הכותרת
  2. והתיאור

הגולש בוחר לבחור את התוצאה הזאת על פי התיאורים האלה.

בתמונה רואים מספר 2הקבוצה השנייה – לא גלויה לגולש, תפקידה להסביר למנועי החיפוש מה יש בעמוד ו/או בתמונה, ואיך העמוד מתאים לשאלת החיפוש של הגולש.

 

איך כותבים תיאורי מטא אפקטיביים?

יש מספר הנחיות שכדאי לעקוב אחריהן:

  • עבור תיאורים גלויים – הקפידו לתמצת את המסר לתחום הנראה. טקסט שארוך מהתחום הנראה – אין לו משמעות.

  • חשוב להשתמש במילות מפתח רלוונטיות.

  • כתבו בשפה ברורה וקולעת.

  • הדגישו את הערך הייחודי שלכם.

  • הוסיפו הנעה לפעולה. זה מדרבן את הגולש לבחור בכם!

  • בדקו את תיאורי המטא שלכם באופן קבוע.

  • יש מספר הנחיות שכדאי לעקוב אחריהן. אופן הכתיבה והסגנון משתנה מתחום לתחום ואין כללי ברזל לסגנון.

עבור תיאורי מטא שאינם גלויים, ההנחיות דומות. חשבו על מנוע החיפוש שבוחן את התיאורים כעל גולש אנושי.

    לסיכום:

    תיאורי מטא הם כלי חשוב לקידום אתר האינטרנט שלכם. כתיבה טובה תשפר את הציון של האתר, את המיקום שלו בתוצאות החיפוש, ותדרבן אנשים להיכנס לאתר.

    ההמלצה שלי היא להשתמש בשירותים של בכותב תוכן מיומן כדי לחבר את הטקסטים של האתר.

    בסופו של דבר, הרווח תמיד יהיה הרבה יותר גבוה מההשקעה.

    צרו איתי קשר אם אתם מתלבטים או שיש לכם שאלות.

    שתף את הפוסט:

    טיפים מקצועיים לשיווק דיגיטאלי

    איך הכי נכון לרשום URL?

    בתמונה רואים את הביטוי URL

    הפוסט הזה מיועד לבעלי אתרי אינטרנט, או לבעלי עסקים שעומדים בפני בנייה של אתר אינטרנט, ומתלבטים בקשר ל URL. משמעות השם הוא: Uniform Resource Locator.

    הכתובת היא הכתובת הייחודית של כל עמוד באינטרנט ומורכבת משני חלקים עיקריים:

    • דומיין האתר.
    • כתובת העמודים באתר.

    כתובת ה URL משפיעה על שני דברים: חווית המשתמש ועל קידום האתר במנועי חיפוש.

    בפוסט הזה אני מפרט את ה-בעד וה-נגד לכל שפה:

    כתובת URL בעברית

    יתרונות:

      • קריאות: כתובת בעברית ברורה וקלה לקריאה עבור משתמשים דוברי עברית.
      • שיפור חווית המשתמש: כתובת בעברית נותנת תחושה מקצועית ומתאימה לקהל היעד.

      חסרונות

      • אורך: כתובות URL באנגלית קצרות מאשר בעברית. מה שיכול להקשות על שיתוף ועל קריאתן.
      • בעיות תאימות: כתובות בעברית לא תמיד מוצגות בצורה נכונה בדפדפנים ובמערכות הפעלה שונות.
      • קידום אורגני: מנועי חיפוש לא תמיד מבינים את משמעות המילים בעברית בכתובת URL. אין מה לעשות – גוגל מדבר אנגלית הרבה יותר טוב מאשר עברית…..:)

      כתובת URL באנגלית

      יתרונות:

        • אורך הכתובת: כתובות באנגלית קצרות, מה שמקל על שיתוף ועל קריאתן.
        • תאימות: כתובות באנגלית מוצגות בצורה נכונה בכל הדפדפנים ובמערכות ההפעלה.
        • קידום אורגני: מנועי חיפוש מבינים בצורה טובה את משמעות המילים באנגלית.

          חסרונות:

        • קריאות: כתובת באנגלית לא תמיד ברורה וקלה לקריאה עבור משתמשים דוברי עברית.
        • חווית משתמש: כתובת באנגלית יכולה פחות מותאמת לקהל היעד ספציפי.

        איך לבחור?

          אם קהל היעד שלכם הוא דובר עברית טוב יותר מאנגלית – עדיף להשתמש בכתובת בעברית. חשוב לבחור כתובת שתהיה קלה לקריאה וברורה עבור משתמשים – לקוחות פוטנציאלים שלך.

          אם חשוב לכם לקדם את האתר עבור ביטויים ייחודיים בעברית, כדאי להשתמש במילות מפתח אלו בכתובת URL.

          המלצות שלי:

          1. בדרך כלל אני ממליץ על כתובות באנגלית.
          2. תמיד כדי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני קבלת החלטה. זאת החלטה לאורך זמן.

          הטיפ מיועד לבעלי עסקים, שרוצים שהשיווק הדיגיטלי שלהם יהיה אפקטיבי.

          יש לכם שאלות נוספות?

          השאירו פרטים ואשוב אליכם.