נכס דיגיטלי, הוא בדיוק כמו נכס פיזי – חלק מהעושר של החברה.
ישנם מספר נכסים דיגיטליים בסיסיים כמו:
- אתר אינטרנט
- דף פייסבוק עסקי
- דף גוגל עסקי
- פרופיל באינסטגרם
- פרופיל בלינקדאין
- וכדומה
נכס דיגיטלי משמש בעיקר להעברת מסרים אל הלקוח:
- לדבר אתו
- להעביר לו מסרים
- להישאר במודעות של הלקוח כדי שבעתיד, תחול עסקה.
בשנים האחרונות מצטרפים לנכסים הדיגיטליים מספר נכסים נוספים שמחזקים בעיקר את מיצוב העסק כבר-סמכא: כמומחה בתחום העיסוק, כמו :
- פודקאסטים
- הרצאות
- ערוץ יוטיוב
- ועוד.
- בדיוק כמו נכסים פיזיים – נכסים דיגיטליים דורשים תחזוקה שוטפת: עדכונים התאמות ותיקונים.
עסק שמחליט על הקמת נכס דיגיטלי צריך לקחת בחשבון את זמן ההשקעה השוטפת בנכס.
עם זאת, לאחר שלב ההקמה, ההשקעה השוטפת בנכס הדיגיטלי, היא מועטה, ואם מתכננים את המשפך השיווקי נכון, ההחזר על ההשקעה יכול להיות גבוה מאוד.
ההמלצות שלי לגבי הנכס הדיגיטלי:
- להקים מספר נכסים דיגיטליים ספור, להתמקד באלו שהסיכוי שלהם להגיע ללקוח פוטנציאלי הוא הגבוה ביותר.
- כדאי להתייעץ עם מומחה לשיווק דיגיטלי, כדי לבחור את הנכס הדיגיטלי הכון לעסק שלכם.