מהם הם תיאורי מטא? ולמה הם חשובים?
תיאורי מטא הם קטעי טקסט קצרים, חלקם נראים לגולש וחלקם נסתרים. התיאורים הללו מכילים מידע על מה עמוד אתר האינטרנט כולל ועוזרים בקידום האתר.
לתיאורים יש מספר תפקידים, וכולם נועדו לשיפור הדירוג של האתר או העמוד על ידי גוגל.
סוגי תיאורי המטא:
קבוצה אחת – גלויה לגולש, תפקידה להסביר לגולש מה יש בעמוד אותו הוא רואה בתוצאות החיפוש, ומניע אותו לבחור את התוצאה מבין כל האפשרויות שגוגל נציע לגולש.
ראו את הדוגמא הבאה:
חיפוש בגוגל למושג: "איך הכי נכון לרשום URL" נותן את התוצאה הבאה:
יש כאן שתי הגדרות שחשוב לשים לב אליהן:
- הכותרת
- והתיאור
הגולש בוחר לבחור את התוצאה הזאת על פי התיאורים האלה.
הקבוצה השנייה – לא גלויה לגולש, תפקידה להסביר למנועי החיפוש מה יש בעמוד ו/או בתמונה, ואיך העמוד מתאים לשאלת החיפוש של הגולש.
איך כותבים תיאורי מטא אפקטיביים?
יש מספר הנחיות שכדאי לעקוב אחריהן:
-
עבור תיאורים גלויים – הקפידו לתמצת את המסר לתחום הנראה. טקסט שארוך מהתחום הנראה – אין לו משמעות.
-
חשוב להשתמש במילות מפתח רלוונטיות.
-
כתבו בשפה ברורה וקולעת.
-
הדגישו את הערך הייחודי שלכם.
-
הוסיפו הנעה לפעולה. זה מדרבן את הגולש לבחור בכם!
-
בדקו את תיאורי המטא שלכם באופן קבוע.
-
יש מספר הנחיות שכדאי לעקוב אחריהן. אופן הכתיבה והסגנון משתנה מתחום לתחום ואין כללי ברזל לסגנון.
עבור תיאורי מטא שאינם גלויים, ההנחיות דומות. חשבו על מנוע החיפוש שבוחן את התיאורים כעל גולש אנושי.
לסיכום:
תיאורי מטא הם כלי חשוב לקידום אתר האינטרנט שלכם. כתיבה טובה תשפר את הציון של האתר, את המיקום שלו בתוצאות החיפוש, ותדרבן אנשים להיכנס לאתר.
ההמלצה שלי היא להשתמש בשירותים של בכותב תוכן מיומן כדי לחבר את הטקסטים של האתר.
בסופו של דבר, הרווח תמיד יהיה הרבה יותר גבוה מההשקעה.
צרו איתי קשר אם אתם מתלבטים או שיש לכם שאלות.