שאלות ותשובות

בדף זה ריכזתי את רוב השאלות והתשובות שנתקלתי בהן בשיחות עם לקוחות.

בכל מקרה של שאלה או צורך בהבהרה צרו איתי קשר בטלפון 055-30-70-550

אתר אינטרנט זה חלון הראווה של העסק שלך, או אפילו החנות עצמה של העסק שלך, כאשר הצופים יושבים בבית על הכורסא או במשרד. ראה מידע נוסף לגבי אתרי אינטרנט.

לאתר אינטרנט ישנם שלושה מרכיבים:

  1. דומיין – שם האתר, אפשר לקנות בהרבה ספקים. אנחנו יכולים לעזור לך בקלות עם הרכישה הזאת. המחיר לא בשמיים – בין מספר שקלים ספור ועד כמה עשרות שקלים לשם עם סיומת com או co.il
  2. שירות אחסון / שרת – אחסון האתר נעשה על גבי מחשבים מהירים כדי שהאתר יהיה זמין לכמה שיותר אנשים בו זמנית. לכל אתר שאני בונה או מתחזק, אני יכול לספק שירות אחסון על גבי השרת שאני מפעיל.
  3. האתר עצמו – התכנים ותמונות שאנחנו יוצרים אל תוך האתר. אלו הם סוכני המכירות של כל בעל עסק.

בדרך לאתר אינטרנט מושלם, חייבים לעבור דרך השלבים הבאים:

  1. תכנון האתר בצורה הכי קפדנית שאפשר. אני כאן לעזור בהגדרות הללו. תמיד אפשר להביא אתרים אחרים בתור דוגמא, אבל בסופו של דבר האתר צריך לקלוע לטעם שלך, ולמה שמקובל בתחום הפעילות של העסק שלך. עיצוב שמתאים לתחום פעילות אחד לא תמיד מתאים לתחום פעילות אחר. 
  2. עיצוב האתר – אני כאן כדי לעזור. יש לי מעצבי אתרים, ואני פתוחים לקבל תכנון ממעצב אחר שתבחר. אפשר גם לרכוש עיצוב מוכן מראש מתוך בחר של עיצובים זמינים באנטרנט. אחת החנויות לעיצובים לאתרי אינטרנט שאני עובד איתם היא Themeforest.
    הערה – חשוב לשים לב שבוחרים עיצוב שהוא אכן מתאים לכיוון הכתיבה בעברית – ימין לשמאל.
  3. הכנת התוכן לאתר – מדובר בטקסט ובתמונות. אני כאן כדי לעזור!
    חשוב לי להבין את מהות וסגנון העסק שלך. אחרי כן:

— אני עובדים עם מחברי טקסטים מעולים, כאלה שיודעים לכתוב טקסטים שגוגל אוהב.

— אני אעזור לך להשיג תמונות בחינם מהאינטרנט, או לרכוש תמונות. אבל בסופו של דבר – תמונות אוטנטיות הם הטובות ביותר, ולא לשכוח שתמונה אחת (טובה) שווה אלף מילים.
— יש עובד עם מעצבים גרפיים מהשורה הראשונה כדי להתאים / לתקן / לשנות את התמונות לפי טעמך.

4. בניית האתר עצמו – זה התפקיד שלי. אני עובד מהר, ולאתר תדמית – אנחנו מתחייבים ל 14 ימי עסקים עד שהאתר יהיה מוכן!!

כעיקרון, אני יכול לטפל בכל.
עם זאת העיצוב והמדיה – טקסטים ותמונות, חייבים להתאים לחברת הלקוח, לאופי הפעילות של הלקוח ולטעמו.
בשלבים הללו הלקוח נותן את ההכוונה לבעלי המקצוע, כדי שהאתר יהיה חלק אורגני מהעסק.

פסקה זאת נמצאת בבניה, תהיה זמינה תוך זמן קצר.

יש שלושה סוגים של אתרים:

  1. דף נחיתה – אתר אינטרנט בן דף אחד.
  2. אתר תדמית – אתר אינפורמטיבי, שמי שמבקר בו – יודע ומכיר את העסק שלך.
  3. אתר מכירה / חנות אינטרנטית – חנות נוספת לעסק שלך. אתה רק צריך להחזיק מלאי ולשלוח ללקוחות……

השירות שלי כולל:

  1. ליווי בתהליך רכישת דומיין.
  2. אחסון חינם באתר בשנה הראשונה ואו בתקופת השירות.
  3. תוסף אלמנטור בשנה הראשונה.
  4. ליווי ונטילת אחריות בתקשורת מול כותב/ת תוכן ומעצב/ת גרפי.
  5. במקרה הצורך – הדרכת זום בת שעה.
  6. אחריות על האתר למשך שלושה חודשים.

ובסופו של דבר – אני תמיד ברקע, לכל צורך בשינויי או הוספות.

השירות שלנו כולל הכול! אצלי זה One Stop Shop.
לי יש את הידע והניסיון, ואני מלווה את הלקוחות שלי לאורך כל הדרך עד לאתר עובד ומוכן להביא לקוחות.

ישנם מספר גורמים שמשפיעים על מהירות האתר, כולם בבקרה שלי, ואני לא בונה אתרים איטיים. זה עיקרון אצלי… 

 

לאחר שהאתר עלה לאוויר, עומדים בפני הלקוח ארבע אפשרויות:
1. לא לעשות דבר ולקוות לטוב.
2. לקדם את האתר קידום אורגני.
3. לקדם את האתר בקידום ממומן.
4. לרכוש חבילת אחזקה שיכולה לכלול:
– עדכוני תכנה ותוספים
– עדכוני תכנים וניהול
– ניהול פורומים, אפליקציות חוות דעת ועוד, תלוי במבנה האתר.

אני מציע שלוש רמות שונות של קידום אורגני, ראו פירוט בעמוד קידום אורגני בגוגל. 

אני מציע שלוש חבילות שונות של אתרי אינטרנט, ראו פירוט האפשרויות בעמוד אתרי אינטרנט.

חשוב לבחור בחבילה הנכונה, המתאימה לצרכים של העסק שלכם. לייעוץ והכוונה – צרו איתי קשר ואעזור לכם לבחור את החבילה המתאימה. 

טיפים לשיווק דיגיטאלי

מה זה פילוח קהל יעד?

לא משנה כמה איכותי המוצר או השירות שלכם – ללא פילוח קהל היעד הנכון, קמפיין השיווק הדיגיטלי שלכם לא יתמקד בלקוח הנכון.

המיקוד חשוב כדי להראות ללקוח הפוטנציאלי הנכון את המודעה שוב ושוב, עד שישתכנע שהמוצר שלכם הוא המוצר הנכון.

מהו פילוח קהל יעד?

פילוח קהל יעד הוא תהליך חלוקת השוק הכללי למגזרים ספציפיים, על-פי מאפיינים שונים כגון דמוגרפיים, גיאוגרפיים, התנהגותיים או פסיכוגרפיים. המטרה היא לזהות את הקבוצות המתאימות ביותר ללקוחות הפוטנציאליים שלך.

דמוגרפיה

מאפיינים דמוגרפיים כוללים:

  • גיל
  • מגדר
  • הכנסה
  • רמת השכלה
  • מצב משפחתי
  • ועוד

אלו הם המאפיינים הבסיסיים ביותר לזיהוי ולחלוקת קהלי יעד.

גיאוגרפיה

מגזרים גיאוגרפיים מתייחסים לאזורים גיאוגרפיים שונים כגון ארצות, אזורים, מדינות, מחוזות או ערים. חשוב להתאים קמפיינים לנתונים תרבותיים וגיאוגרפיים רלוונטיים.

התנהגות

חלוקה של קהל היעד לפי התנהגות, מתייחסת למאפיינים כמו:

  • דפוסי צריכה
  • מידת נאמנות
  • מוטיבציות
  • סגנונות חיים
  • ערכים
  • ועוד

התחשבות במאפיינים הללו, יכולה לעזור בזיהוי צרכים ומתן מענה לצרכים הספציפים הללו.

פסיכוגרפיה

פילוח פסיכוגרפי מתמקד בגורמים כמו:

  • אישיות
  • עמדות
  • גישות ותפיסות של הצרכנים. 

בחלוקה לפי פסיכוגרפיה, מנסים "להיכנס לראש" של הלקוח הפוטנציאלי.

למה פילוח קהל יעד חשוב לשיווק דיגיטלי?

פילוח קהל יעד אפקטיבי בשיווק דיגיטלי מאפשר לכם:

    • להתמקד בקהלי המטרה הרלוונטיים והמניבים ביותר.
    • ליצור תוכן, מסרים וקמפיינים ממוקדים, ממותגים וממוקדי פניה רלוונטיים יותר.
    • להשיג חשיפה מקסימלית בנכסים הדיגיטלים השונים.
    • להימנע מבזבוז משאבים על חשיפה לא רלוונטית לקהלים לא מתאימים.
    • להשיג תשואת השקעה (ROI) גבוהה יותר מקמפייני השיווק הדיגיטלי שלכם.
    • להגיע ליותר צרכנים חדשים שעשויים להיות מעוניינים במוצר/שירות שלכם.

    קהל יעד

    כיצד לבצע פילוח קהל יעד לשיווק דיגיטלי?

    שלב 1: איסוף נתונים ומחקר

    התחילו באיסוף כמה שיותר נתונים רלוונטיים על קהל היעד הפוטנציאלי שלכם. כללו מידע דמוגרפי, גיאוגרפי, התנהגותי ופסיכוגרפי. ניתן לקבל נתונים אלו ממקורות שונים כמו סקרים, מחקרי שוק, נתונים אנאליטיים וממאגרי מידע קיימים. בנוסף, חפשו מגמות ותובנות חשובות מתחרים ומקורות חיצוניים אחרים.

    שלב 2: ניתוח ויצירת פרופילים

    נתחו את הנתונים שנאספו כדי לזהות דפוסים, קבוצות בולטות ומאפיינים משותפים. על בסיס הממצאים האלה, צרו פרופילים של קהלי יעד פוטנציאליים או "צרכנים אידיאליים" לכל אחד ממגזרי הקהל הראשיים. קבעו מאפיינים בולטים על התנהגות, רגשות, סגנון חיים וצרכים.

    בהמשך לפוסט על פילוח קהל יעד לשיווק דיגיטלי:

    שלב 3: קביעת קהלי המטרה העיקריים

    לאחר יצירת הפרופילים, קבעו אלו הם קהלי המטרה העיקריים והכי פוטנציאלים עבור המוצר/שירות שלכם. דרגו אותם לפי חשיבות, פוטנציאל וכדאיות מסחרית. התמקדו בקהלים שעונים בצורה הטובה ביותר על צרכי המוצר/שירות ויש סיכוי גבוה להמיר אותם ללקוחות.

    שלב 4: בחירת פלטפורמות וערוצים רלוונטיים

    לאחר שזיהיתם את קהלי היעד המרכזיים, חפשו איפה הם נמצאים בדיגיטל – באילו פלטפורמות, אתרים, ערוצי מדיה ורשתות חברתיות הם פעילים. התאימו את אסטרטגיית השיווק שלכם להגיע לקהלים האלה במקומות המתאימים עבורם.

    שלב 5: בנית קמפיין מותאם לכל קהל יעד

    על בסיס הפרופילים, בנו קמפיין שיווקי ממותג ומותאם אישית עבור כל קהל יעד מרכזי. היעזרו במאפיינים, הצרכים והיציבה הייחודיים של כל קהל כדי ליצור תוכן רלוונטי. התאימו את המסרים, השפה, הסגנון והפלטפורמות השיווקיות באופן ספציפי לכל קבוצת יעד.

    שלב 6: מעקב, בקרה ושיפור

    לאחר הפעלת הקמפיינים המותאמים, עקבו אחר הביצועים תוך כדי תנועה באמצעות כלי מדידה וניתוח מקוון. זהו את המגמות ונקודות הכשל בכל קהל יעד וקמפיין. בצעו התאמות במידת הצורך להשיג יעילות מרבית. היוו גמישים והמשיכו לשפר בהתאם לתובנות שצוברים מהניסיון בשטח.

    סיכום

    פילוח קהל יעד הוא מרכיב מרכזי להצלחה בשיווק דיגיטלי. הוא דורש מאמץ ומחקר מעמיק, אך מאפשר להגיע ליעדים באופן ממוקד וממותג היטב. בצעו את התהליך בקפידה ובצורה שיטתית, והקמפיינים השיווקיים הדיגיטליים שלכם יזכו להשפעה רבה יותר על קהלי היעד הרלוונטיים ביותר עבורכם.

    הטיפ מיועד לבעלי עסקים, שרוצים שהשיווק הדיגיטלי שלהם יהיה אפקטיבי.
    יש לכם שאלות נוספות?

    השאירו פרטים עכשיו!