תמונה אחת שווה אלף מילים
התפקיד של אתר אינטרנט הוא להעביר מסר, להסביר לגולש מה אנחנו רוצים למכור ומדוע כדאי לגולש להיות הלקוח שלנו.
בשנים האחרונות, אנשים קוראים פחות, סוקרים יותר, בוחנים יותר, ולכן התפקיד של התמונות נהיה יותר ויותר חשוב. ולכן – חשוב לשים לב לבחירת התמונות הנכונות.
בפוסט הזה אני מקבץ 13 כללים שמנחים אותי בזמן בחירת תמונות לאתרים שאני בונה או משפר.
כללים מומלצים:
- קודם כל – התמונה צריכה להיות רלוונטית לטקסט שלצידה. התפקיד של התמונה הוא לעזור לקורא להבין יותר טוב את המסר שבטקסט.
- מטעמי אסתטיקה, אני ממליץ לבחור יחס רוחב / גובה אחיד לאתר.
- ישנם יחסים נעימים לעיין. אני מעדיף את היחסים הבאים: 1:1, 16:9, 9:16, 5:4, 4:5.
- רצולוזיה צריכה להיות 72 DPI או יותר מכך. יחד עם זאת – להקפיד שהפרטים אותם מדגישים הם באיכות טובה.
- גודל התמונה צריכה להיות בגודל של לפחות 400 פיקסלים.
- מומלץ שהתמונה לא תכיל פריטים שמושכים את תשומת הלב מהפריט שאותו מציגים. ישנם מקרים בהם כדאי להסיר את הרקע לגמרי.
- מומלץ להשתמש בתמונות שאינן פוגעות ברגשות ציבור הגולשים או חלקו. לדוגמא, תמונות עירום, פגיעה בכשרות וכדומה.
- אסור להשתמש בתמונות שיש עליהן זכויות יוצרים, ללא קבלת אישור לכך.
- ניתן להשתמש בתמונות שיוצרו בעזרת בינה מלאכותית. עם זאת יש לשים לב שלא כל התוכנות מתירות שימוש מסחרי בתמונות אלו. וגם – תמונה מלאכותית מידי מייצרת חוסר אמינות.
- ניתן לרכוש תמונות ממאגרי תמונות, ולוודא שאלו מותרות לשימוש מסחרי.
- חל איסור על פרסום תמונות של ילדים, אלה אם יש אישור לכך. הקפידו לתעד את האישור.
- אני ממליץ שלא להשתמש בתמונות הגדולות מ 40KB. ישנם דרכים שונות לטפל בגדלי התמונות. כל מקרה לגופו, אוכל לסייע בכך.
- מומלץ להימנע מטקסט בתוך התמונה, אלה אם זה בלתי נמנע, כמו לוגו על מוצר, כיתוב על ספר, שלט או דומה.
לעצות איך לצלם תמונה איכותית – קראו את הפוסטים הבאים.