תמונה של הדר הכהן

הדר הכהן

הדר הכהן, מנהל את חברת Hadar Marketing, בעל ניסיון רב ביצירת נוכחות בדיגיטל לעסקים קטנים ובינוניים וביצירת קהל לקוחות. חברת Hadar Marketing מתאפיינת בשירות אישי, זמינות גבוהה ומעורבת עמוקה בכל שלבי התהליכים. ההצלחה של הלקוח זאת ההצלחה שלנו!

איך לדבר עם הלקוחות?

דברו עם הלקוח בשפת הלקוח…
לדעתי – אחד הנושאים החשובים ביותר בשיווק.

כאשר אנחנו כותבים פוסטים או מודעות, חשוב להשתמש במושגים שהלקוחות שלנו משתמשים, ולהדגיש את התועלת שהלקוח יקבל מהשרות / מוצר שלנו.
אל תשתמשו בממושגים מקצועיים או טכניים שהלקוחות לא מכירים, זה לא "יעשה את העבודה".

בכל מקרה, אני ממליץ להיעזר בשרותים של כותב מקצועי. גם אז – התפקיד שלכם הוא לווודא שהמסרים מתאימים ללקוחות שלכם.

לקריאה נוספת על כתיבה שיווקית

מספר דוגמאות

דוגמה מתחום החינוך:

* אל תכתבו: הקורס שלנו עושה שימוש במודל פדגוגי חדשני המבוסס על למידה שיתופית.
* כתבו: בקורס שלנו תלמדו בצורה מהנה ויעילה, תוך כדי עבודה בקבוצות ותוך כדי פתרון בעיות מעשיות.

דוגמה מתחום התיירות:

* אל תכתבו: המלון שלנו מציע מגוון רחב של שירותי ספא הכוללים טיפולים ארומתרפיים, עיסויים תאילנדים ושירותי ג'קוזי.
* כתבו: בואו להתפנק בחופשה מפנקת במלון שלנו. תיהנו מעיסויים מפנקים, סאונות יבשות ורטובות, וטיפולים מרגיעים שיעזרו לכם להתחדש.

דוגמה מתחום עיצוב גרפי:

* אל תכתבו: הלוגו הזה מבוסס על גופן סנס-סריף מינימליסטי עם קונטור שחור עבה.
* כתבו: הלוגו הזה נקי ומודרני, קל לזכור ומתאים לכל פלטפורמה, בין אם זה כרטיס ביקור או אתר אינטרנט.

דוגמה מתחום השיווק:

* אל תכתבו: נבצע עבורך קמפיין אינטגרטיבי המשלב ערוצי מדיה שונים.
* כתבו: נגיע לקהל היעד שלך בכל מקום שהוא נמצא, בין אם זה בפייסבוק, בגוגל או בטלוויזיה, ונבטיח שיראו את המוצר שלך.

למה זה חשוב?

1. קודם כל – כאשר מדברים בשפה שהלקוח משתמש, אנחנו יוצרים קשר אמיתי. הלקוח מרגיש שאתם מדברים אליו בגובה העיניים, ושאנחנו באמת מבינים את הצרכים שלו.
זה חשוב ❗

2. דבר שני – לקוחות רוצים לעשות עסקים עם אנשים שהם סומכים עליהם. כשאתם מדברים בשפה ברורה ומובנת, אתם בונים אמון ומראים ללקוח שאתם הכתובת הנכונה עבורו.
זה מאוד חשוב ❗❗

3. והכי חשוב – לקוח שמרגיש שהוא מבין את מה שאתם מציעים, הסיכוי לסגירת עסקה עולה.
זה מאוד מאוד חשוב ❗❗❗
בסופו של דבר – בשביל זה אנחנו כאן!!

.

שתף את הפוסט:

טיפים מקצועיים לשיווק דיגיטאלי

מה זה פילוח קהל יעד?

לא משנה כמה איכותי המוצר או השירות שלכם – ללא פילוח קהל היעד הנכון, קמפיין השיווק הדיגיטלי שלכם לא יתמקד בלקוח הנכון.

המיקוד חשוב כדי להראות ללקוח הפוטנציאלי הנכון את המודעה שוב ושוב, עד שישתכנע שהמוצר שלכם הוא המוצר הנכון.

מהו פילוח קהל יעד?

פילוח קהל יעד הוא תהליך חלוקת השוק הכללי למגזרים ספציפיים, על-פי מאפיינים שונים כגון דמוגרפיים, גיאוגרפיים, התנהגותיים או פסיכוגרפיים. המטרה היא לזהות את הקבוצות המתאימות ביותר ללקוחות הפוטנציאליים שלך.

דמוגרפיה

מאפיינים דמוגרפיים כוללים:

  • גיל
  • מגדר
  • הכנסה
  • רמת השכלה
  • מצב משפחתי
  • ועוד

אלו הם המאפיינים הבסיסיים ביותר לזיהוי ולחלוקת קהלי יעד.

גיאוגרפיה

מגזרים גיאוגרפיים מתייחסים לאזורים גיאוגרפיים שונים כגון ארצות, אזורים, מדינות, מחוזות או ערים. חשוב להתאים קמפיינים לנתונים תרבותיים וגיאוגרפיים רלוונטיים.

התנהגות

חלוקה של קהל היעד לפי התנהגות, מתייחסת למאפיינים כמו:

  • דפוסי צריכה
  • מידת נאמנות
  • מוטיבציות
  • סגנונות חיים
  • ערכים
  • ועוד

התחשבות במאפיינים הללו, יכולה לעזור בזיהוי צרכים ומתן מענה לצרכים הספציפים הללו.

פסיכוגרפיה

פילוח פסיכוגרפי מתמקד בגורמים כמו:

  • אישיות
  • עמדות
  • גישות ותפיסות של הצרכנים. 

בחלוקה לפי פסיכוגרפיה, מנסים "להיכנס לראש" של הלקוח הפוטנציאלי.

למה פילוח קהל יעד חשוב לשיווק דיגיטלי?

פילוח קהל יעד אפקטיבי בשיווק דיגיטלי מאפשר לכם:

    • להתמקד בקהלי המטרה הרלוונטיים והמניבים ביותר.
    • ליצור תוכן, מסרים וקמפיינים ממוקדים, ממותגים וממוקדי פניה רלוונטיים יותר.
    • להשיג חשיפה מקסימלית בנכסים הדיגיטלים השונים.
    • להימנע מבזבוז משאבים על חשיפה לא רלוונטית לקהלים לא מתאימים.
    • להשיג תשואת השקעה (ROI) גבוהה יותר מקמפייני השיווק הדיגיטלי שלכם.
    • להגיע ליותר צרכנים חדשים שעשויים להיות מעוניינים במוצר/שירות שלכם.

    קהל יעד

    כיצד לבצע פילוח קהל יעד לשיווק דיגיטלי?

    שלב 1: איסוף נתונים ומחקר

    התחילו באיסוף כמה שיותר נתונים רלוונטיים על קהל היעד הפוטנציאלי שלכם. כללו מידע דמוגרפי, גיאוגרפי, התנהגותי ופסיכוגרפי. ניתן לקבל נתונים אלו ממקורות שונים כמו סקרים, מחקרי שוק, נתונים אנאליטיים וממאגרי מידע קיימים. בנוסף, חפשו מגמות ותובנות חשובות מתחרים ומקורות חיצוניים אחרים.

    שלב 2: ניתוח ויצירת פרופילים

    נתחו את הנתונים שנאספו כדי לזהות דפוסים, קבוצות בולטות ומאפיינים משותפים. על בסיס הממצאים האלה, צרו פרופילים של קהלי יעד פוטנציאליים או "צרכנים אידיאליים" לכל אחד ממגזרי הקהל הראשיים. קבעו מאפיינים בולטים על התנהגות, רגשות, סגנון חיים וצרכים.

    בהמשך לפוסט על פילוח קהל יעד לשיווק דיגיטלי:

    שלב 3: קביעת קהלי המטרה העיקריים

    לאחר יצירת הפרופילים, קבעו אלו הם קהלי המטרה העיקריים והכי פוטנציאלים עבור המוצר/שירות שלכם. דרגו אותם לפי חשיבות, פוטנציאל וכדאיות מסחרית. התמקדו בקהלים שעונים בצורה הטובה ביותר על צרכי המוצר/שירות ויש סיכוי גבוה להמיר אותם ללקוחות.

    שלב 4: בחירת פלטפורמות וערוצים רלוונטיים

    לאחר שזיהיתם את קהלי היעד המרכזיים, חפשו איפה הם נמצאים בדיגיטל – באילו פלטפורמות, אתרים, ערוצי מדיה ורשתות חברתיות הם פעילים. התאימו את אסטרטגיית השיווק שלכם להגיע לקהלים האלה במקומות המתאימים עבורם.

    שלב 5: בנית קמפיין מותאם לכל קהל יעד

    על בסיס הפרופילים, בנו קמפיין שיווקי ממותג ומותאם אישית עבור כל קהל יעד מרכזי. היעזרו במאפיינים, הצרכים והיציבה הייחודיים של כל קהל כדי ליצור תוכן רלוונטי. התאימו את המסרים, השפה, הסגנון והפלטפורמות השיווקיות באופן ספציפי לכל קבוצת יעד.

    שלב 6: מעקב, בקרה ושיפור

    לאחר הפעלת הקמפיינים המותאמים, עקבו אחר הביצועים תוך כדי תנועה באמצעות כלי מדידה וניתוח מקוון. זהו את המגמות ונקודות הכשל בכל קהל יעד וקמפיין. בצעו התאמות במידת הצורך להשיג יעילות מרבית. היוו גמישים והמשיכו לשפר בהתאם לתובנות שצוברים מהניסיון בשטח.

    סיכום

    פילוח קהל יעד הוא מרכיב מרכזי להצלחה בשיווק דיגיטלי. הוא דורש מאמץ ומחקר מעמיק, אך מאפשר להגיע ליעדים באופן ממוקד וממותג היטב. בצעו את התהליך בקפידה ובצורה שיטתית, והקמפיינים השיווקיים הדיגיטליים שלכם יזכו להשפעה רבה יותר על קהלי היעד הרלוונטיים ביותר עבורכם.

    הטיפ מיועד לבעלי עסקים, שרוצים שהשיווק הדיגיטלי שלהם יהיה אפקטיבי.

    יש לכם שאלות נוספות?

    השאירו פרטים ואשוב אליכם.